Kolega mě upozornil, že jeden z největších sportovních prodejců ve střední Evropě spustil nový internetový obchod (po 18ti měsících vývoje; předchozí eshop jim sloužil 33 měsíců).
V minulosti jsem při nákupu na SportObchod.cz oceňoval osobní přístup... Účast špičkové poradenské společnosti H1 přislibovala možnost prověření know-how Abeo. Vrhl jsem se tedy do zběžného proklikání nového eshopu... ze kterého se následně stala tato částečná analýza použitelnosti internetového obchodu.
A jak SportObchod.cz obstál? Poměrně dobře, ale existují i "důležité drobnosti", které by bylo vhodné doladit.
Vizuální změna k lepšímu je nepřehlédnutelná. Cestu k objednávce usnadňuje promyšlená informační architektura eShopu (způsob navigace, rozmístění prvků na stránce, ...). Zákazníci jsou odměňováni za nákup věrnostními body, což u části z nich posílí loajalitu a opakované nákupy... zkrátka propracovaná klasická funkcionalita profesionálního obchodu.
Propracovaný design první stránky:
Na detailu kategorie (např. Florbalky):
Na detailu zboží (např. Florbalová hokejka Salming Campus 34 96 cm):
Např. na detailu zboží:
Na eShopu chybí odkaz na zobrazení Srovnání vybraného zboží. Odkaz se zobrazí ihned po přidání konkrétního přidání zboží do Srovnání, ale na žádné další stránce webu neexistuje odkaz, jak se na srovnání podívat. Významná investice do této funkcionality tak není snadno využitelná.
Výsledky vyhledávání nejsou ideální. Návštěvníkům webu by mohlo být zobrazeno více alternativ jak pokračovat, pokud jejich hledání neodpovídá žádné zboží ani žádná kategorie zboží
Další vydařené "třešničky na dortu" ale i věci k doladění by se pravděpodobně ukázaly při důkladnějším testování. Pokud by šlo o zákazníkem objednané testování tak bychom určitě otestovali celý objednávkový proces.
Z provedeného testování vyplývá, že SportObchod.cz, H1 i webdesignerské studio udělalo kus práce. eShop SportObchod.cz patří k českému nadprůměru, podobně jako např. www.megapixel.cz, loňský vítěz WebTop100 v kategorii E-shop.
Z dostupných informací odhadujeme, že vývoj eShopu stál každou z těchto společností minimálně jednotky milionů Kč. Předpokládáme, že se tato investice vyplatí. Jistotu v hodnocení výhodnosti investice samozřejmě mohou poskytnout jen tvrdá data o tržbách, nákladech na propagaci, atd. Obě společnosti mají do svých internetových obchodů nasazeno zaznamenávání návštěv přes Google Analytics a je tedy pravděpodobné, že tato data mají. Obě společnosti mají měření umístěno na počátku stránek - tj. změření zobrazení stránky je pro ně dokonce důležitější než zobrazení stránek uživatelům.
Výzvou pro tým Abeo s.r.o. je, aby v budoucnosti i špičkové společnosti místo vlastního vývoje mohly použít budoucí verzi Abeo eShopu.
V současnosti Abeo poskytujeme společnostem kromě tvorby marketingově účinných webových stránek např. konzultace jejich internetové strategie, odbornou pomoc při výběru vhodného dodavatele eShopu, testování použitelnosti jejich webů a eshopů, analyzování návštěvnosti a odborné konzultace a poradenství.
V případě zájmu o tyto služby nebo nás prosím kontaktujte.